zaterdag 2 oktober 2010

Rijbewijs!


Ik heb weer een vinkje kunnen zetten op mijn 101 dingen-lijst - gisteren ben ik geslaagd voor mijn rijexamen. Het was een tamelijk lang leerproces: een blik in mijn agenda leert me dat ik op 25 november 2009 een intake-les heb gehad bij Autorijschool Ace, ik heb 3 keer theorie-examen gedaan (de eerste keer niet genoeg geleerd en net gezakt, de tweede keer veel te weinig geleerd en ruim gezakt, en de derde keer dan toch maar het advies van anderen opgevolgd, veel proefexamens gemaakt en geslaagd) en dit was het tweede praktijkexamen. Voordeel van de duur van het onderwijstraject was wel dat ik in bijna alle weersomstandigheden heb kunnen oefenen, ook toen het van de winter zo sneeuwde en zo vreselijk glad was, zodat ik daar, nu ik het zelf moet doen, niet bang voor hoef te zijn.
Vorige keer ben ik gezakt omdat ik bijna 150 punten scoorde doordat ik een bejaarde op de fiets niet zag en hem zonder de remingreep van de examinatrice zou hebben geraakt, volledig terecht, maar gisteren reed ik kennelijk zo goed dat de examinator vond dat ik er klaar voor was om voortaan zonder instructeur in een gemotoriseerd voertuig rond te rijden. Dat kwam mij goed uit, want rijlessen kosten een fortuin, ik had ook weinig zin meer om elke vrijdag een rondje door Wassenaar te rijden ('Zet hem maar in een vak bij de kinderopvang' heb ik nu echt te vaak gehoord), ik was ook echt helemaal uitgekletst met Mister Ace en in het kader van de 101 dingen-lijst heb ik, ietwat voorbarig, maar het was een eenmalige aanbieding die ik wel moest plukken, een uur rijden in een Ferrari aangeschaft. Ik ben overigens niet van plan een eigen auto aan te schaffen, ik zal het moeten hebben van een Green Wheels abonnement en de vrienden die mij voldoende vertrouwen om me in hun auto te laten rijden terwijl ze naast me zitten. Heb ik toch nog een instructeur...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten