zondag 10 oktober 2010

TIETEN!


Iemand die echt succes wil hebben op het internet zal zich op een gegeven moment toch met de boezem bezig moeten houden - al is het alleen al om mensen die het woord 'tieten' in Google intikken naar de eigen pagina te lokken. Ik ben natuurlijk niet te beroerd om me tot dat niveau te verlagen, temeer daar mensen die mij ook maar een beetje kennen weten dat de voorgevel in zowel mijn conversatie als mijn voorkomen een belangrijke rol inneemt - en oktober, tenslotte de Internationale Borstkankermaand, lijkt me een mooi moment. Als je oplet blijkt uit van alles dat het een themamaand is. Je kan armbandjes kopen, handcrème en sportkleding, speciaal uitgebracht door bedrijven die een deel van hun winst afstaan aan het goede doel. Er is een tijdschrift, het Pink Ribbon Magazine, van kaft tot kaft gevuld met vrouwen die vol trots vertellen hoe ze zich hebben ontwikkeld sinds ze borstkanker kregen, wat ik ontzettend dapper vind, want ik denk dat ik, als het mij zou overkomen, vooral heel zielig in een hoekje zou gaan zitten huilen om de teloorgang van mijn gezondheid en mijn decolleté. En ik zie overal roze lintjes, omdat veel dames deze maand laten zien dat ze tegen borstkanker zijn.
Nou ben ik natuurlijk ook tegen borstkanker (wie is er überhaupt voor borstkanker - of enige andere vorm van kanker, for that matter?), en ik ben dat twaalf maanden per jaar. Vandaar dat ik mijn borsten met enige regelmaat (dus elke keer als ik hoor dat iemand anders iets heeft gevonden) controleer op enge dingen, maar deze maand heb ook ik een gesponsorde aanschaf gedaan: het Rink Ribbon-setje van Marlies Dekkers. Het is een extreem roze setje en door het te kopen heb ik €14,40 aan de stichting Pink Ribbon gedoneerd. En ik houd er ook wat aan over, namelijk nieuwe lingerie, reden om gelijk een van de dingen van het 101 dingen-lijstje (een week lang elke dag matching ondergoed dragen) in te zetten. De hele volgende week wordt dus mogelijk gemaakt door Marlies Dekkers, en ik hoop maar dat iedereen die constateert dat de boel bij mij weer mooi in het mandje ligt, overweegt op de een of andere manier een bijdrage te leveren aan wat de roze lintjes proberen te verwezenlijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten