donderdag 2 september 2010

Soms zit het mee



Toen ik het 101-dingenlijstje opstelde, heb ik er bewust voor gezorgd dat ik het welslagen van bijna alle dingen die erop staan zelf in de hand heb. In bepaalde restaurants eten lijkt me een kwestie van bijtijds reserveren, voor 5 km hardlopen of om een BMI van 25 te bereiken moet ik gewoon heel hard sporten (voor de BMI zou 40 cm groeien ook helpen, maar dat zie ik niet lukken) en om de Eiffeltoren te beklimmen moet ik gewoon naar Parijs gaan. Een van de weinige dingen waar ik van anderen afhankelijk ben is het geplaatst krijgen van een ingezonden brief in de krant - de redactie van De Volkskrant moet het maar net met me eens zijn dat mijn mening het publiceren waard is. Ik had een strategie ontwikkeld om dit te bereiken, namelijk om de zes weken schrijven tot ik raak had. Maar het zat me mee: mijn ingezonden brief over de oproer van psychoanalytici met betrekking tot de televisie-serie In Therapie, de eerste brief die ik schreef, is zaterdag geplaatst. Als de krant van centrum-links Nederland al meewerkt, dan moet er toch wel een zegen rusten op dit project!
Een ander ding dat ik van mijn lijstje heb kunnen afstrepen, is een week geen Cola of Pepsi (of andere frisdranken) drinken. Ik vind dit niet zo'n prestatie, want het is min of meer vanzelf gegaan; ik besefte ineens dat ik al zes dagen niet meer mijn dagelijkse halve liter Cola Zero naar binnen had gegoten, en dan is een dag eraan toevoegen voor een vinkje natuurlijk niet al te veel moeite. Als die aspartaam die ik binnenkrijg schijnt toch niet al te goed voor het lijf te zijn (ik dacht dat de risico's vooral voor mannelijke ratten waren, en ik ben er geen, maar chicks van 35 schijnen toch ook gevaar te lopen met die troep) dus stoppen is misschien wel verstandig. Bovendien was ik al weinig koolhydraten aan het eten en Cola Zero, hoewel suikervrij, hield wel mijn behoefte aan zoet in stand. Cold turkey dus - ik sta inmiddels al bijna twee weken droog. Enige probleem is nu die enorme voorraad Cola Zero die we hebben staan...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten