zaterdag 28 augustus 2010

Piranha's!


Ik ben een groot vleeseter. En een groot viseter trouwens ook. Ik leef erg mee met de vegetariër, en zelfs met de veganist, maar het zit er bij mij niet in, vrees ik. Ik vind het gewoon veel te lekker. Mijn biefstuk eet ik zo rood dat mijn moeder niet tegenover me wil zitten in een restaurant en als ik lammetjes in het weiland zie rennen kan ik eigenlijk alleen maar aan shoarma denken. Maar ik heb er iets op gevonden: voor een keer heb ik mezelf iets lager in de voedselketen geplaatst dan al die arme beestjes. Als een van de 101 dingen heb ik namelijk in Den Haag bij de Beyond Bliss Spa een behandeling met Garra Rufa visjes gehad. Dat zijn Turkse visjes, die niets lekkerder vinden dan dode huid opeten. Ik heb 45 minuten op een bankje gezeten met mijn voeten in een bak blauw verlicht water en ongeveer 1000 visjes gingen helemaal los op mijn voeten. Daar is overigens nogal wat dode huid te halen - ik ben geobsedeerd door schoenen, koop gemiddeld een paar per maand, maar vooral om te verhullen hoe lelijk mijn voeten eigenlijk zijn. Na afloop van de behandeling smeerde de uiterst vriendelijke gastvrouwe mijn voeten in met een heerlijke crème en kon ik mijn veel te hoge hakken weer aantrekken. De visjes hadden niet zoveel van mijn voeten afgegeten dat mijn schoenen te groot waren, maar ik voelde wel resultaat. Ik vond het bovendien erg lekker om 45 minuten stil te zitten en naar de visjes te kijken; dat kietelige gevoel van die beesten was maar een paar minuten raar. En ik heb zelfs nog iets veganistisch gedaan: de cappuccino die ik dronk was met soya-melk!



2 opmerkingen:

  1. Yo, respect man!
    Heb je nog goede gesprekken gevoerd met de vissen of diepe gedachten gekregen tijdens die 45 minuten?

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, alleen maar 45 minuten naar de piranha's zitten kijken... Helemaal geen gedachten zelfs, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen