zaterdag 21 augustus 2010

The morning after


Gisteren gaven we een feestje. Dat doen we elk jaar in het laatste weekend van de zomervakantie, om te vieren dat we weer terug naar school mogen. Ik vind het altijd geweldig, vooral omdat op het nazomerfeestje allerlei soorten vrienden bij elkaar komen die het dan verrassend goed met elkaar kunnen vinden. De dag na het feestje vind ik vanwege het nagenieten doorgaans ongeveer net zo leuk, zeker als ik, zoals vandaag, net brak genoeg wakker word en dan op een iets lager tempo dan anders kan opruimen, de zeer genereuze geschenken van al die vrienden kan bekijken en kan toekijken hoe mijn vriend alle glazen afwast. De wollige post-party sfeer werd nu bruut verstoord door een sms-je van Jan, die op de terugweg naar huis was gevallen met de fiets, zijn gezicht had moeten laten hechten en scheurtjes in zijn oogkas en bovenkaak had. Na een vredige middag in een speeltuin, waar Huub, de zoon van andere vrienden, zijn tweede verjaardag vierde, hebben we Jan maar even bloemen gebracht. De foto's van Huub en de bloemen heb ik gemaakt met de Hipstamatic app op mijn iPhone - leuke retrokleuren!
Omdat Michel de hele avond naar het Liberaal Bacchanaal is, kan ik mooi werken aan mijn 101 dingen: ik ben gaan hardlopen en daarna simultaan begonnen aan de 26 films (die allen met een andere letter van het alfabet beginnen) en aan het kijken van de DVDs die ik heb. Vanavond heb ik The Black Dahlia gekeken. Ik weet niet of hij me de rest van mijn leven zal bijblijven (een mooie combinatie van een overambitieus plot met een sterrencast die integraal de individuele reputaties niet waar weet te maken), maar hij past precies binnen de wollige sfeer waarin ik me vandaag wentel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten