maandag 16 augustus 2010

Nou, daar gaat hij dan...

... want de wereld had tenslotte behoefte aan nog een nieuwe blog...

En ik kan geeneens garanderen dat deze anders wordt dan andere, want ook ik zal deze blog vooral gebruiken als een soort brain dump en vertellen over wat mij zoal bezighoudt. Ik kan nu wel een indicatie geven van wat dat op het moment allemaal is, maar wie mij kent weet dat er binnen nu en pak hem beet de Kerstvakantie van alles kan wijzigen in die lijst. Maar wie mij kent weet ook dat er gerede kans is dat ik al voor de Herfstvakantie ben afgehaakt als blogschrijver, en dan maakt het ook allemaal niet meer uit. We zullen zien.

Lopende projecten op het moment zijn:

1. Het dayzeroproject (www.dayzeroproject.com). Ik heb een lijst gemaakt van 101 dingen die ik in 1001 dagen zal gaan doen. Als je de hele lijst wil zien (in het Engels) kan dat, er staat een link aan de rechterkant van deze pagina. De eerste dag is vandaag, 16 augustus 2010, en ik heb al een activiteit van de lijst gepland voor morgen. Er zit van alles bij, boeken, film, cultuur, culinair, reizen en ook een aantal gekke dingen. Ik wil van alles wat ik doe in het kader van de lijst verslag uitbrengen, en dat doe ik hier.

2. Onderwijs. Ik heb onlangs een functie als leerjaarcoördinator neergelegd omdat ik me weer volledig wil storten op onderwijs. Ik heb dat altijd geweldig gevonden en heb de afgelopen twee jaar het contact met de leerlingen en het overdragen van mijn vak erg gemist. Vanaf 1 oktober ben ik daar weer helemaal vrij voor, en ik heb er zin in. Bovendien heb ik ook allerlei meningen over onderwijs in het algemeen, die ik (net als verhalen uit de klas) graag met anderen deel.

3. Koken. Koken is mijn grootste hobby; mijn liefde voor koken is ontstaan vanuit een liefde voor eten (zie ook punt 4) en ik zou er graag iets meer mee doen dan alleen maar aan het eind van de dag lekker koken. Ik probeer al jaren een cateringbedrijf van de grond te krijgen, waarbij ik bij mensen thuis kook, zodat ze vrienden, familie of zakencontacten kunnen fêteren zonder naar een restaurant te hoeven. Ik heb me ook aangemeld voor Masterchef NL, wie weet word ik geselecteerd. In elk geval zal ik ook hier het een en ander laten zien.

4. Sporten en afvallen. Het grote nadeel van van eten houden is dat je het er vervolgens weer af moet zien te krijgen. Ik ben al sinds mijn 18de zo'n beetje permanent op dieet en heb sinds kort een personal trainer. Drie keer per week sporten, nooit gedacht dat het wat voor mij zou zijn... En omdat het mij bezig houdt, staat het hier.

Ik heb nog nooit geblogd, ik ben erg benieuwd hoe het bevalt. Ik ben ook benieuwd of iemand dit überhaupt zal lezen!

2 opmerkingen:

  1. Mag ik nog "Go, girl!" zeggen en je een virtuele Oprah-hug geven?

    Zeg, wat vind je eigenlijk van "Eat, pray, love"?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij mag dat - en dank voor de hug!

    Ik ken alleen het boek, en ik vond het afschuwelijk. Twee delen huilen en vreten en dan een deel neuken. Nee, niet mijn ding.

    Jij?

    BeantwoordenVerwijderen