dinsdag 17 augustus 2010

Al eenderde van een ding af!

Gisteren heb ik het eerste deel-onderdeel van de 101-dingenlijst kunnen afstrepen, omdat ik de laatste 2 afleveringen van het eerste deel van de serie Mad Men heb gekeken. Wat een prachtige serie is dat toch. Meestal ben ik heel vroeg met series kijken, omdat ik stiekem online kijk of de DVDs vast bestel, maar in dit geval heb ik de trendboot in eerste instantie volledig gemist. Dus toen ik er eindelijk aan toe was om een serie over de wederwaardigheden van een reclamebureau in de jaren '60 en de belevenissen van de medewerkers van dat bureau en hun families te volgen, kon ik er met niemand over praten. Maar ik vond het schitterend: prachtig geacteerd, ontzettend grappig en goed geschreven. Iedereen loopt rond in fantastische kleding en ze roken echt de hele tijd (zelfs een zwangere vrouw, gewoon, bij een glaasje whisky). Het allermooist in de serie is Joan Holloway, gespeeld door Christina Hendricks (aan de nerderigsten van ons reeds bekend als de vrouw van Malcolm in Firefly); eindelijk een volle vrouw op tv, die juist om die volheid bewonderd wordt ("I am so glad I got to roam those hillsides"). Ik ben blij dat ik nog 2 hele series te gaan heb!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten