donderdag 16 december 2010

Pure ontspanning

Vorig weekend hebben Michel en ik met C&A, twee vrolijke jongens die we een paar jaar geleden op Kreta hebben ontmoet, een zalig verwenweekend beleefd. Zowel zaterdag als zondag hebben we in de Veluwse Bron doorgebracht, waarbij we het intensieve ontspannen in allerlei sauna's afwisselden met een aantal behandelingen en bezoeken aan het lunch- danwel dinerbuffet. En dat ontspannen is zeker gelukt, zelfs zo dat we zaterdagnacht zo moe waren van het niets doen dat we keihard hebben geslapen in het hotel dat bij het arrangement was geboekt, de Slaapfabriek in Teuge.
De behandelingen waren een avontuur op zich. De Veluwse Bron gebruikt hele fijne producten en doet doorlopend pogingen om die te slijten. Zo wachtten de dames tot we relaxed op de behandeltafel lagen om ons een extra oog- en mondbehandeling aan te bieden (C zei 'als ik niet de lippen van Vanessa krijg, hoef ik die behandeling niet, hoor'), toen Michel zijn lichaamsmassage kreeg kon hij kiezen uit de gewone, niet heel erg bijzondere, olie of de fantastische speciale van €7,50 extra, en na iedere behandeling kreeg ik een beautypaspoort (een eufemisme voor een boodschappenlijstje) mee. Ik had, net als C&A, een gezichtsbehandeling, een ontslakkende modderpakking en een Ayurvedische lichaamsmassage; Michel heeft nogal een woeste stofwisseling en voelde dus niet zoveel voor ontslakking, zodat hij had gekozen voor het arrangement met een Ayurvedische hoofdmassage, een voetreflexbehandeling en een reguliere lichaamsmassage. Van de principes van de Ayurveda ben ik niet overtuigd geraakt: zowel Michel als ik kregen vragen voorgelegd om te bepalen welk type we waren (voor de oliekeuze), en hoewel we totaal verschillend antwoordden op de vragen, waren we allebei 'lucht'. De voetreflexmassage-dame kon door naar de voeten van Michel te kijken zien dat zijn ogen niet zo goed zijn - een enkele blik op de bril op zijn neus had hetzelfde vermoeden doen rijzen. Maar ik vond ingepakt worden in warme modder echt heel lekker en de 'lucht'-massage was ook zalig.
Er zijn op de Veluwse Bron heel veel sauna's, die we lang niet allemaal hebben kunnen proberen. Hoogtepunten waren de opgietsauna (inclusief de giechelbui die C en ik hadden tijdens het 'Soldaat van Oranje'-ritueel, wie verzint zoiets?), het dutje dat Michel en ik in het tepidarium hebben gedaan, de zoutgrot waar ik even alleen in heb gezeten en de Veluwse sauna, met de wildzwijnkop en de berkenstammen. Ook de buffets waren prima, er was zoveel te kiezen dat we allemaal konden eten wat we wilden, en ik kon per maaltijd 3 à 4 bordjes vullen met dingen die in mijn dieet pasten. Al met al was het een prachtig weekend: ik heb tussen al het nietsdoen door ook nog een boek uit kunnen lezen, dus ik geloof oprecht dat dit een van de best bestede weekends in tijden is - de badslippers, die we (nota bene gratis en voor niets) van de Veluwse Bron hebben gekregen, zal ik met veel plezier dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten