vrijdag 10 juni 2011

Oud en nieuw


In mijn overwegingen al dan niet een iPad aan te schaffen, heb ik me nogal druk gemaakt over het welzijn van mijn zo geliefde iPhone. Ik wilde hem niet kwetsen door allerlei functies die ik eerder als essentieel had bestempeld over te hevelen op de iPad, want ik was namelijk heel erg gelukkig met mijn iPhone. Maar na de aanschaf van de iPad begonnen de problemen met mijn iPhone zich toch wel op te stapelen: hij was altijd langzaam, liep regelmatig vast, leek vaak geen zin te hebben om bepaalde apps op te starten, en soms werd hij ineens gloeiend heet. Nou kan ik me goed voorstellen dat hij zich een beetje afgewezen voelde, maar uiteindelijk heb ik natuurlijk helemaal geen tijd om met mijn mobiel in relatietherapie te gaan, en zoals dat dan gaat (of zoals dat dan in elk geval bij mij gaat): als een relatie niet meer voldoet aan de eisen die je eraan stelt, wordt het tijd om een nieuwe relatie te zoeken. Gelukkig liep de looptijd van mijn abonnement ongeveer parallel aan de teloorgang van mijn telefoon, dus na uitgebreid vergelijkend waren-onderzoek, inclusief een excelletje waarin ik zo'n beetje alle opties die er waren afwoog, heb ik gewoon mijn abonnement bij T-Mobile verlengd, en kon ik een prachtige witte iPhone 4 tegemoet zien.
Dit keer leken er zelfs geen bezorgproblemen te hoeven zijn, want ik kon namelijk hoogstpersoonlijk tijd en plaats bepalen waarop mij het pakket overhandigd zou worden, zodat ik een middag die ik toch op school moest doorbrengen heb geselecteerd. Op zich jammer dat de bezorger er vanwege verkeersdrukte vanaf heeft gezien, maar goed, de volgende morgen was ik dan toch als eerste aan de beurt, zodat ik nu een volledig tevredene iPhone 4-bezitter ben: hij is mooier, sneller en witter dan de vorige, ik kan filmpjes maken en dankzij een fancy optie in de kaarten-app veel beter de weg vinden. Het gelukkigst ben ik nog met mijn nieuwe sms-toon 'Sherwood', want nu klinkt het of Robin Hood mij persoonlijk met zijn middeleeuwse toeter op de hoogte stelt van een nieuw bericht. Mijn muziek staat er alweer op en tot mijn vreugde bleek hij zelfs in mijn hardloop-armband te passen. En inderdaad - ik denk eigenlijk nooit meer aan mijn lieve oude iPhone. Zo gaan die dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten